ALGMENE VOORWAARDEN

We hebben een aantal belangrijke zaken vastgelegd in onze algemene voorwaarden. Voordat we een optie bevestigen, zullen we je hier op wijzen en om schriftelijk akkoord vragen.

1 - Definities

  1. Ode: verwijst naar Ode B.V. en is gebruiker van deze algemene voorwaarden en opdrachtnemer.

  2. Klant: de persoon of personen waarmee Ode de overeenkomst gesloten heeft en tevens degene die deze algemene voorwaarden aanvaardt.

  3. Maker: de door Ode ingeschakelde podcastmaker.

  4. Opdracht: de dienst en het product die aan klant worden geleverd.

  5. Offerte: alle aanbiedingen van Ode waarvan het doel is de overeenkomst aan te gaan.

  6. Overeenkomst: de afspraak van een opdracht tussen Ode en klant.

  7. Schriftelijk: hierbij wordt ook elektronische communicatie aanvaard, mits de identiteit van de afzender voldoende vaststaat. De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij klant.

  8. Annuleren: beëindiging of ontbinding van de overeenkomst.

2 - Toepassing

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen tussen Ode en klant. Dit is inclusief offertes, opdrachtbevestigingen, mondelinge en schriftelijke overeenkomsten.

  2. Voorwaarden gesteld door klant die afwijken, of niet voorkomen, in deze algemene voorwaarden zijn voor Ode slechts bindend indien Ode deze schriftelijk heeft geaccepteerd.

3 - Offerte

  1. Offertes vanuit Ode zijn volledig vrijblijvend tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Hetgeen dat in de offerte is opgenomen geldt tot 14 dagen na de datum van verzending. Ode behoudt zich het recht om na deze termijn wijzigingen aan te brengen. Deze zijn opnieuw vrijblijvend.

  3. Prijzen in de offerte zijn altijd inclusief 21% BTW tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

  4. Wanneer klant akkoord is met de offerte dient dit schriftelijk te worden doorgegeven aan Ode. Wanneer klant dit nalaat, maar er wel mee instemt of althans die indruk daartoe wekt, dan wordt het aanbod als aanvaard beschouwd.

  5. Na aanvaarding van de opdracht kan de overeenkomst alleen met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd. Ode is in dit geval bevoegd om de prijs zoals overeengekomen aan te passen.

  6. Ode kan een opdracht weigeren indien na aanvaarding van de opdracht nieuwe informatie beschikbaar komt die de uitvoering van de opdracht voor Ode onaanvaardbaar maken.

4 - Uitvoering

  1. De maker overlegt namens Ode samen met klant over de uitvoering van de opdracht. Dit wordt naar eigen inzicht qua stijl en kwaliteit gedaan. Gesprekken hebben altijd een luchtig en open karakter, maar de maker is op geen manier verantwoordelijk voor wat gasten in de podcast vertellen. In overleg met klant kunnen van tevoren kaders worden gesteld van zaken waar wel of niet over gesproken kan worden.

  2. De eerste versie van de podcast wordt opgeleverd aan de persoon of personen waar de podcast over gaat. Indien dit niet mogelijk is, dient klant dit van tevoren uitdrukkelijk te bespreken met Ode. Vertrouwelijkheid rondom het verspreiden van het opgenomen materiaal staat bovenop, en Ode zal de podcast dan ook nooit verstrekken aan derden of elders publiceren tenzij schriftelijk toestemming is verleend.

5 - Betalingsvoorwaarden

  1. Ode zal na het maken van de definitieve boeking door de klant een digitale factuur sturen voor een aanbetaling van 50% van het door de klant verschuldigde bedrag, tenzij anders overeengekomen. Na betaling van de factuur is de boeking definitief.

  2. Een maand voor de opdracht, stuurt Ode een factuur voor het resterende bedrag aan klant, tenzij anders overeengekomen.

  3. Levering van de podcast, vindt pas plaats na ontvangst van de volledige betaling door klant.

  4. De betalingstermijn voor een factuur is altijd 14 dagen tenzij anders overeengekomen.

  5. Wordt de factuur niet binnen de betalingstermijn voldaan, zijn over het openstaande factuurbedrag de wettelijke rente en incassokosten verschuldigd. Dit wordt in rekening gebracht als op de eerste en tweede herinnering geen reactie komt.

6 - Aansprakelijkheid

  1. Ode is niet aansprakelijk voor enige schade die voor de klant is ontstaan, tenzij er sprake is van schuld of opzet door de maker.

  2. De maker is niet aansprakelijk voor het uitblijven van resultaat tijdens het opnemen van de podcast maar zal zijn of haar uiterste beste doen om ervoor te zorgen dat er een mooie podcast ontstaat.

  3. Ode en de maker kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor lichamelijk dan wel materiële schade door vallen, uitglijden, elektrocuteren etc. tijdens de podcastopname.

7 - Levering & bestellingen

  1. Ode levert de eerste versie van de podcast op binnen een kalendermaand na de opname. In deze eerste versie zijn alleen aan het begin en eind van elk gesprek geknipt zodat alles vloeiend overloopt. Alles dat hier tussenin gebeurt blijft ongeknipt met uitzondering van overbodige geluiden van de maker. Ook zorgt Ode voor een optimale audiokwaliteit. 

  2. De eerste versie van de podcast wordt opgeleverd aan de persoon of personen waar de podcast over gaat. Indien dit niet mogelijk is, dient klant dit van tevoren uitdrukkelijk te bespreken met Ode.

  3. Samen met de eerste versie levert Ode een document waarin verzoeken kunnen worden geplaatst voor oplevering van een tweede versie. Alle microfoons worden los opgenomen, dus vrijwel alles kan geknipt worden voor de definitieve versie. Deze wensen dienen binnen twee kalendermaanden na oplevering per mail aan Ode te worden geleverd, waarna Ode binnen twee kalendermaanden de definitieve versie oplevert.

  4. De definitieve versie van de podcast wordt achter een wachtwoord beschikbaar gemaakt op de website van Ode en opgeleverd als los WAV-bestand.

8 - Annulering

  1. De klant kan een opdracht uitsluitend per e-mail annuleren en voorzien van een geldige reden.

  2. Annuleren van een podcastopname dient maximaal 48 uur - bij ziekte uiterlijk 24 uur - voor de geplande afspraak gedaan te worden. Afhankelijk van de reden wordt een nieuwe afspraak gepland.

  3. Bij annulering van de overeenkomst door klant zonder geldige reden en het niet plannen van een nieuwe afspraak, wordt 50% van het totale bedrag in rekening gebracht aan klant door Ode. Extra aanbetaalde bedragen worden door Ode teruggestort aan klant.

  4. Bij afspraken geldt te allen tijde dat wanneer de maker door omstandigheden of onmacht niet aanwezig kan zijn of verhinderd is, Ode en de maker hiervoor niet verantwoordelijk zijn. In elke situatie zal Ode het maximale doen om een vervangende maker te boeken.

9 - Klachten

  1. Klachten over de uitvoering door de maker dienen uiterlijk binnen vijf werkdagen na de podcastopname per e-mail kenbaar gemaakt te worden aan Ode. Klachten over het geleverde product dienen binnen twee maanden na oplevering van de eerste versie schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.

  2. Klachten die buiten de gestelde termijn in punt 36 binnenkomen kunnen door Ode niet in behandeling worden genomen.

  3. De betalingsverplichting blijft geldig, ook wanneer er een klacht is ingediend.

  4. Ode heeft het recht binnen redelijke termijn gecorrigeerd werk op te leveren op basis van de door klant ingediende klacht.

10 - Auteursrecht

  1. Het auteursrecht van de podcast ligt bij Ode. Het staat de klant vrij om (fragmenten uit) de podcast te gebruiken voor niet-commerciële doeleinden. Voor publicatie met een commercieel doel dient eerst overleg plaats te vinden met Ode.

  2. Ode zal in geen enkel geval (fragmenten uit) de opname publiceren of aan derden beschikbaar stellen. Voor elk verzoek hiertoe zal overleg met klant plaatsvinden.

  3. Bij inbreuk op deze auteursrechten behoudt Ode zich het recht hiervoor kosten in rekening te brengen.

11 - Privacy

  1. Ode zal in geen geval persoonlijke gegevens openbaar maken of doorgeven aan derden. Zie hiervoor ook ons privacybeleid: https://www.odepodcast.nl/privacy

12 - Toepasselijk recht

In alle gevallen waarin deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, geldt het Nederlands recht.

Ode behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Tevens behoudt Ode zich het recht om de informatie op de website te allen tijde te verbeteren of wijzigen. Indien nodig worden de wijzigingen schriftelijk aan de klant doorgegeven.

Neem contact op via info@odepodcast.nl, 085-4015332 of onderstaand formulier.